Huipputeknologia ja sen oppiminen intohimoisen toiminnan moottorina

Yrityksessä X syntyy 20 000 autonkorjausdokumenttia päivittäin. Ne tallennetaan 100 toimipisteessä eri tavoin eri paikkoihin. Vuodessa syntyy kuusi miljoonaa eri tavoin eri paikkoihin tallennettua dokumenttia. Tietoa on valtavasti, ja sen hyödyntäminen on vaivalloista.

Ratkaisuna kehitetään järjestelmä, joka automaattisesti tallentaa ja luokittelee nämä dokumentit – ne koneluetaan, ja niitä voidaan hakea vaivattomasti kaikilla relevanteilla hakusanoilla. Dokumentit tallennetaan yhtenäisessä muodossa. Ne ovat käytettävissä paikkakunnasta riippumatta, myös mobiililaitteilla. Tietomassan hyödyntämisestä tulee vaivatonta ja hyödyntämisen mahdollisuudet paranevat oleellisesti.

Tämä on yksi käytännön esimerkki siitä, mitä intohimoinen yritys Elinar tekee. Se parantaa asiakkaidensa liiketoimintaa ja kilpailukykyä lisäämällä asiakkaan tärkeimmän voimavaran, tietämyksen, hyödyntämistä ja jalostusta.

Elinar työllistää kolmisenkymmentä alan huippuammattilaista. Päätoimipaikka on Porissa, jonka lisäksi yrityksellä on toimipisteet Helsingissä, Oslossa ja Solnassa. Asiakkuuksia on maailmanlaajuisesti.

Elinar20vuottaIso.jpg

Elinarin työntekijöitä yrityksen 20-vuotisjuhlilla.


- Intohimo on meidän tapauksessamme sitä, että koko yrityksen henkilökunta väsymättä ja innokkaasti vie yrityksen innovaatioita ja teknologiaa eteenpäin. Jokaisella on usko asiaan ja olemassa olevaa kyseenalaistetaan. Haetaan uutta. Se on myös kokeilunhalua, kertoo toimitusjohtaja Mikko Hörkkö.

Elinar on kapean sektorin teknologiaosaaja, jossa arvostetaan kehittymistä sekä ratkaisujen tuottamista asiakkaille uusien ideoiden ja innovaatioiden kautta. Juuri tämä on yrityksen intohimon ydintä.

- Olemme koko ajan tekemisissä uusimpien teknologiaratkaisujen kanssa. Oppimisemme ja kehittymisemme täytyy pysyä tässä mukana.

Uuden oppiminen on kaiken keskiössä


- Osaamiseen kannattaa panostaa, ja on hyvä muistaa, että oppimisen muotoja on monia – ei vain kursseja ja kouluja.

Intohimoinen toiminta tukee yrityksen kasvua muun muassa siten, että yrityksessä haetaan asiakkaita, jotka ovat valmiita investoimaan uusiin ratkaisuihin.

- Ne voivat olla radikaaleja ja mullistavia asiakkaille, mutta säästävät lopulta merkittävästi heidän resurssejaan.
Elinar on myös muutakin kuin paikka olla töissä.

- Saattaa tuntua kliseeltä, mutta kyllä se on tärkeää, että työntekijöillämme asiat ovat hyvin. Haluamme, että meillä on välitön ja avoin ilmapiiri, Hörkkö päättää.

Tutustu Elinariin tarkemmin yrityksen nettisivulla.

Elinaria voit seurata myös Twitterissä ja LinkedInissä (joissa jaetaan juttuja mm. aiheilla Internet of Things, Big Data ja älykäs analytiikka)