Goodio

Goodion tarina alkoi perustajansa omasta keittiöstä vuonna 2012 missä Jukka Peltola aluksi valmisti raakasuklaata itselleen ja ystävilleen. Idea Goodion perustamisesta tuli omasta elämäntapamuutoksesta ja sen tuomasta hyvästä olosta. Herkullinen, laadukas ja terveellisempi vaihtoehto herätti ihastusta tuttavapiirissä ja moni tuntui kaipaavan juuri tällaista tuotetta. Kun kauppojen hyllyiltä ei vastaavaa tuntunut löytyvän, Peltola päätti että ’ tehdään sitten itse’. 

Goodion visio on olla aidosti läpinäkyvä yritys, joka tarjoaa laadukkaita tuotteita ihmisten hyvinvoinnin tueksi pelkän voittojen maksimoinnin sijaan. Goodion tuotteet eivät kilpaile hinnalla vaan tuotteissa satsataan laatuun ja reiluuteen. Jukka Peltolan mukaan yrityksen toiminta perustuu ’service to others’- ajatukselle, joka on myös yrittämisen inspiroiva voima. Goodio haluaa että kaikki sidosryhmien jäsenet hyötyvät eikä ketään sorreta voittojen maksimoimiseksi. 

Goodion tarina on varmasti vasta alussa. Vuonna 2013 lanseeratun raakasuklaan lisäksi, joita on jo yhdeksää eri makua, tuotevalikoima kasvoi vuoden 2016 alusta kookosmaitojäätelöllä. Tämän päivän kuluttajat ovat yhä kiinnostuneempia tuotteiden alkuperästä sekä koko tuotantoketjun toiminnasta. Markkinatalouden puristuksessa Goodio on upea esimerkki siitä että menestymisen hinta ei tarvitse olla omat arvot. Goodion tuotteet ovat löytäneet tiensä jo suuriin kauppoihin ja ketjuihin, joka on osoitus siitä että olemalla uskollinen omalle visiolle kuluttajat myös löytävät tuotteen ja sijoittavat brändiin.

http://goodiochocolate.com/