DI4C9878.jpg DI4C9860.jpg

Ivana Helsinki – Vain paras on kyllin hyvää!

Muotitalo, johon yhdistyvät suunnittelutoimisto, filmi ja taide – tätä kaikkea on Ivana Helsinki. Tuotemerkki sai alkunsa halusta tehdä omaa kauneuskäsitystä näkyväksi. Slogan ”Lovestories, roadtrips and dresses” kertoo tekijöiden intohimosta elämää kohtaan. Ivana Helsinki ammentaa aidoista tarinoista ja jakaa ne asiakkaidensa kanssa.

Paola ja Pirjo Suhosen luoma Ivana Helsinki täyttää tänä vuonna 18 vuotta. Merkin ympärillä liiketoimintaa pyörittää perheyritys Mps Oy. Suhosten isä on kotoisin Savonrannalta, ja siellä on kuvattu myös merkin tuoreet mallistokuvat. Siskokset johtavat ja kehittävät Ivana Helsinkiä ehtymättömällä palolla ja intohimolla. Ivana Helsinki on heille enemmän kuin työ, se on elämäntapa. Pirjo Suhonen kiteyttää asian näin: ”Työ on meille tapa toteuttaa itselle tärkeitä asioita ja arvoja. Teemme sitä tinkimättömästi, heittäytymällä hetkeen. Tärkeintä on rohkea tekeminen.”

Intohimo työtä kohtaan tarkoittaa Ivana Helsingissä sitä, että ideoiden toteuttamisen eteen nähdään vaivaa. ”Vain paras on meille kyllin hyvää!” Tinkimättömyys ei ole helpoin eikä halvin tie, mutta se johtaa palkitsevimpaan lopputulokseen. ”Moomin by Ivana Helsinki -yhteistyössä suunnittelimme oman, juuri meille kudotun pitsin ja kankaat. Näin me lähdimme raaka-aineesta asti tekemään jotain ennennäkemätöntä ja ainutlaatuista”, Pirjo kertoo. Laadukas työnjälki lunastaa myös asiakkaille annetut lupaukset, ja auttaa luomaan pitkäkestoisia asiakassuhteita.

Pirjo kertoo oppineensa, että epäonnistumisia ei pidä pelätä. Paras oppi tulee pioneerityön kautta. Hän kannustaa muitakin tarttumaan ennakkoluulottomasti uusiin mahdollisuuksiin. ”On myös hyvä muistaa, että kaikkea ei tarvitse osata itse. Apua pitää osata pyytää ja antaa.”

Oman organisaation voimavaroiksi Pirjo mainitsee aitouden ja avoimen kommunikaation. Luottamus ja yhteisiin päämääriin sitoutuminen auttavat haasteiden voittamisessa.

Ivana Helsinki on alusta asti panostanut kansainvälistymiseen, ja onkin ollut esimerkiksi Japanin markkinoilla jo 16 vuotta. Tulevaisuudessa Pirjo näkee monia kiehtovia mahdollisuuksia. Kun toiminnalla on selkeät arvot ja näkemykset, voi niitä toteuttaa rajattomasti. ”Meidän tavoite on, että Ivana Helsinki on olemassa vielä 20 vuoden päästä. Että meidän slogan ja elämäntapa jatkuu ja löytää uusia muotoja.”

http://www.ivanahelsinki.com/