Someco – intohimona yhteisöllinen viestintä

Yritys on intohimoinen, kun se on perustettu keinoksi lähteä toteuttamaan perustajien visiota tulevaisuudesta. Näin toimi Somecoa luotsaava Minna Valtari, joka huomasi 2010-luvun alussa, etteivät perinteiset markkinointiviestinnän toimijat olleet valmiita panostamaan sosiaalisen median tuomaan mullistukseen. Niinpä hän lähti rakentamaan yritystä. 

Minna aloitti sosiaalisen median konsulttina ja kouluttajana omalla toiminimellään jo vuonna 2009, mutta vuonna 2012 perustettiin Someco Oy, jotta koulutusten ympärille rakentunutta liiketoimintaa voitaisiin laajentaa. Tiimi alkoi kasvaa nopeasti. Vuonna 2015 Turusta lähtöisin oleva yritys avasi toimiston Helsinkiin, liikevaihto nousi miljoonaan euroon ja asiantuntijoita oli tiimissä jo kaksitoista.   

Intohimo sosiaalisen median ja viestinnän kehitykseen on olennainen osa Somecon ydintä. Sosiaalisen median asiantuntijoiden työympäristö kehittyy koko ajan ja uudenlaisia sovelluksia ja mullistuksia syntyy jatkuvasti. Kiinnostusta alan ja kanavien kehitykseen on siis tärkeä olla perustajien lisäksi myös jokaisella tiimiläisellä. 

Jotta Someco voi tavoitteensa mukaisesti olla Suomen asiantuntevin ja aina #SomenHermolla, on sen seurattava aikaansa ja toimittava mielipidevaikuttajana alan keskusteluissa. Suutarin lapsella pitää olla kengät. Jos työksesi koulutat, miten asiantuntijoiden tulisi näkyä verkossa, on näyttävä myös itse.

Intohimoinen toiminta tukee yrityksen kasvutavoitteita. Vuonna 2014 Someco triplasi ja vuonna 2015 tuplasi liikevaihtonsa. Erikoistuminen markkinoinnin yhä enemmän sirpaloituvassa maailmassa tuntuu olevan oikea strategia. Yksi yritys ei voi olla asiantuntija kaikessa markkinointiin tai viestintään liittyvässä, joten tarvitaan ketteriä, erikoistuvia toimijoita.

www.someco.fi