WE ARE ON A MISSION FROM CUSTOMER – PAREMPAA PALVELUA P*****E

Meillä on Englannissa jälleenmyyjä, joka halusi meidät Barceloonaan asiakaskäynnille. 2 tunnin varoitusajalla olimme lähtövalmiudessa. Mieluummin menemme asiakkaan luokse kasvotusten kertomaan asiasta ja näyttämään mistä on kyse, kertoo Taplausen toimitusjohtaja Mirko Lännenpää

Olen saapunut tapaamaan intohimoisia henkilöitä Tampereen Kalevaan, Taplausen toimistoon. Paikalla olevista kavereista huokuu jo kätellessä ulospäin sellainen karisma, että tiedän kuulevani tänään jotain erityistä.

Ensimmäiseen kysymykseeni vastaa hyvin vakuuttavasti Mirko itse. “Mielestäni intohimoinen yritys on sellainen, joka haluaa muutosta aikaiseksi ja tekee suurella sydämellä työtä sen eteen. Intohimo tulee asiakkaidemme onnistumisen kautta. On ollut ilo nähdä näitä onnistumisia, jotka ovat kasvattaneet meidän kaikkien uskoa ja intohimoa siihen mitä teemme.”

“Intohimoisilla yrityksillä on myös missio, ei pelkästeen visio”, tarkentaa vieressä istuva Mirkon kollega Petri Uosukainen. “Tiedätkö sen Blues Brothersin elokuvan, jossa kaverit haluavat perustaa bändin vielä kerran ja soittaa bluesia? Se slogan meidän lausumana on - We are on a mission from customer.”

“Tai suomeksi, parempaa palvelu p*****e”, jonka Mirko kiteytti heti perään. Tästä sloganista on lähtenyt liikkeelle koko Taplausen liikeidea. “Mun intohimo on kertoa asiakkaan kuuntelemisen erosta kyselemiseen verrattuna”, hän jatkaa. “Kyselemällä saa vastauksia esittämiinsä kysymyksiin, mutta kuuntelemalla saa tietää asioita, joita ei edes osaa kysyä. Kun tietää mitä asiakas ajattelee, on helpompi tarjota parempaa palvelua, eikös?”

Kuulen myös toisen hyvän esimerkin intohimosta, kun Jani Rosti tuli Taplauselle töihin. “Ensimmäisen kerran elämässäni on tilanne, että on helppo kertoa suvulle ja ystäville, mitä me tehdään, millainen on tuote ja miksi se myy.”, Rosti kertoo naurahtaen. Näen Taplause brothersin silmissä sen poltteen, joka kaikessa salaperäisyydessäänkin tulee viemään nämä miehet vielä pitkälle.

Vinkiksi Taplausen miehet antavat muille yrityksille, että pitää kasata kokoon sellainen tiimi, joka soittaa yhteen, mutta eri instrumentteja. He suosittelevat hyödyntämään verkostoja tai jos niitä ei ole, luomaan niitä. Pyri vaikka nuorkauppakamariin, rohkaisevat Taplause Brothersit!

http://www.taplause.fi/

taplause-pressi-bluesbrothers.jpg