Etusivu / Suomeksi / Intohimoinen yritys 2016 / Sata tarinaa / Tellers Industries Oy

Tellers Industries Oy 

Me tunnemme, kuulemme & näemme sen – ihmisen. Joka päivä koemme itsemme etuoikeutetuiksi saadessamme tuoda ihmisiä lähemmäksi toisiaan, niin yritysmaailmassa kuin sen ulkopuolella. Ihmisten tarinat on jo kirjoitettu. Meidän tehtävämme on tuoda ne esiin.

Tellers - Tarina Elää.

Tellers Pic.jpg

Kun Tellers kolme vuotta sitten aloitti toimintansa, ajatuksena oli persoonallisten ja opettavaisten menestystarinoiden esilletuonti puhuja-seminaarien muodossa. Ensimmäinen ”How to get headhunted”-seminaari, jonka sankaritar-vetäjäksi houkuteltiin mukaan näyttelijä Krista Kosonen, oli lähtölaukaus toiminnallemme.

Seminaareista Tellers jatkoi matkaansa tapahtumatuotannon puolelle. Eroamme yhä muista tuon alan toimijoista tavallamme painottaa tarinaa ihmisten, työyhteisön tai yrityksen takana. Me elämme ja hengitämme tarinoita.

Kahden vuoden aikana olemme sulautuneet markkinoinnin, median ja viestinnän moniraajaiseksi mutanttininjayritykseksi. Asiakkaamme näkevät meidät niin videotuottajina ja grafiikan ammattilaisina, kuin muutoskonsultteina ja tapahtumien seremoniamestareina. Me tuomme persoonan esille tavalla tai toisella – on se sitten pomo, joka on ollut liian ”piilossa” tai assistentti, jolla on halua ja taitoa suuriin muutoksiin.

Tarina, josta tuli elämämme paras kyyti.

Tellersin perustajat, business-kielicoach ja yrittäjä Anders Holm, sekä yrittäjä-näyttelijä-ohjaaja Marco Lindholm, olivat omilla aloillaan kuulleet asiakkailtaan ja työtovereiltaan ihmisten aitoja ja vaikuttavia tarinoita. Liian usein nämä tarinat kertoivat suomalaisen yrityskulttuurin harmaudesta ja jäykkyydestä – väriä ja eloa oli saatava lisää! Ja heti alusta asti oli selvää, että väriä ja eloa löytyy eniten ihmisistä.

Sanotaan, että elämä opettaa – me uskomme, että jokaisella ihmisellä on annos elämänviisautta jaettavana läpi organisaatioiden. Esimerkkinä olemme viimeisimmissä projekteissamme antaneet suuryrityksen johtajille mahdollisuuden jakaa tarinoita henkilöstölle lyhytfilmien kautta. Yhden johtajan maskeerasimme 30-vuotta vanhemmaksi ja lavastimme haastattelutilanteen, jossa hän sai suoraan kysyä palautetta alaisiltaan. Toisen johtajan istutimme illallispöytään kuuntelemaan kolmen hyvin erilaisen asiakkaansa ajatuksia yrityksen toiminnasta. Tuotantojamme ovat tämän lisäksi värittäneet taiteilijat, tanssiesitykset, arkkityyppinen henkilöbrändäys, sisäinen yritysjournalismi, live-musiikki ja open mic-kulttuuri.

Ajattelemme ja toivomme olevan osa suurten tarinankertojien jatkumoa, missä jokaisen projektin jälkeen olemme jättäneet jälkeemme tarinan elämään ja vahvistamaan yritysten toimintaa. Tarinan, joka hyödyntää sekä kuulijaansa että kertojaansa.

www.tellers.fi