”En luovuta”, toteaa Jenni Ahtiainen. Hän on toiminut gTIE-asustemerkkinsä suunnittelijana ja luovan alan yrittäjänä vuodesta 2006 ja kertoo, kuinka rahapulasta, yksinäisistä työilloista, rikkoutuneista laitteista ja kyynisistä kommenteista huolimatta uskoo aina selviävänsä. ”Kun asiat menevät hyvin, kukaan ei kyseenalaista sua. Mutta kun asiat menee päin helvettiä, testataan todellinen vahvuus”, sanoo Jenni.

Jennin periksi antamaton asenne, osaaminen ja myös onni ovat kantaneet hänen yritystään eteenpäin. Hänen tuotteensa ovat näkyneet Oscar- ja Golden Globe -gaaloissa sekä mm. Snoop Doggin ja Marilyn Mansonin yllä. Jenni pitää itse suurimpana lahjanaan heittäytymisen lahjaa, joka on sitä, että lopettaa pelkän puhumisen ja tekee sen, mistä puhuu.

Oman yritystoiminnan pyörittämisen pitää olla Jennin mielestä pääsääntöisesti hauskaa ja siksi koukuttavaa - vastoinkäymistä huolimatta. Markkinoinnissa rehellisyys ja avoimuus asiakkaita kohtaan on avainasemassa, koska ihmiset samaistuvat aitoon tarinaan parhaiten. Tuotteisiin ja palveluun tyytyväiset asiakkaat tuovat yritykselle uusia asiakkaita. gTIElla uskotaan hyvän kiertoon: ”Kun olet reilu, sua kohtaan ollaan reilu.” Jenni on muun muassa saanut kutsun asiakkaansa häihin ja toinen lähettänyt kukkonsa sulkia inspiroivaksi materiaaliksi.

Jenni on satsannut kaikkensa gTIEn eteen, hän mm. myi asuntonsa yrityksen alkuaikoina saadakseen pääomaa sen pyörittämiseen. Jenni on sitä mieltä, ettei unelmiensa toteuttaminen, uusi malli, rahoituskierros tai edes asiakaspalvelutilanne onnistu ilman, että uskoo itseensä – intohimon rinnalle tarvitaan itseluottamusta, kunnianhimoa, verkostoitumista ja tervettä näyttämisenhalua.

Intohimoinen yrittäjyys ei ole vain työ, vaan elämäntapa. Jennin käytännön neuvo toimii alasta riippumatta: ”Nuku aina kuin mahdollista. Otan päiväunia töissä ja nukun muutenkin aina kuin mahdollista. Hereillä oloaika on tehokasta, kun on pirteä. Intohimo ei pala sumussa”.

jenn_BrandBible28.jpgBrandBible11.jpgBrandBible06.jpg

www.gtie.com