Etusivu / Suomeksi / Liput / Lippuverkkokaupan FAQ

Kysymyksiä ja vastauksia lippuverkkokaupan käytöstä


K: Ostaisin oopperalippuja verkkokaupasta. Miten saan käyttäjätunnuksen ja salasanan verkkokauppaan?


V: Käyttäjätili luodaan Lippupalvelun verkkokaupassa.  Se muodostuu sähköpostiosoitteesta joka ilmoitetaan rekisteröitymisen yhteydessä. Sivu löytyy täältä


K: Haluaisin tilata liput sekä 3.7. että 4.7. esityksiin mutten saa varattua kuin toisen esityspäivän kerrallaan. Kuinka onnistun saamaan molemmat?

V: Tässä tapauksessa joudutte tekemään kaksi erillistä tilausta. Verkkokaupassa ei ole ns. ”ostoskoria” vaan voitte tilata lippuja vain yhteen tilaisuuteen kerrallaan.


K: Haluaisin varata 15 lippua 8.7. esitykseen mutta verkkokauppa antaa varata vain 10 kerrallaan. Kuinka saan kaikki liput yhteen varaukseen?

V: Tässä tapauksessa joudutte tekemään kaksi erillistä tilausta koska tilaisuuden järjestäjän määrittelemän lippumäärän yläraja verkkokaupassa on 10 kpl/varaus.


K: Tarvitsen pyörätuolipaikan esitykseen mutten verkkokaupasta löytänyt mahdollisuutta tilata sellaista. Onko se ylipäänsä mahdollista?


V: Verkkokaupasta ei voi tilata pyörätuolipaikkoja vaan ne tulee aina tilata suoraan Savonlinnan Oopperajuhlien toimistosta.


K: Verkkokaupan myyntiehdoissa mainitaan myös mahdollisuus toimittaa liput sähköpostitse (TicketFast). Lippujen verkkomyynnistä en kuitenkaan löydä tällaista mahdollisuutta (vaihtoehdoiksi tarjotaan ainoastaan postitusta tai noutoa). Miten pitäisi menetellä? Eikö  sähköpostitoimitus olisi asiakkaalle helpoin ja edullisin toimitustapa, jos kyseessä on esim. 4 hengen lippuja koskeva varaus?


V: Sähköpostilippu (TicketFast) on nopein ja kätevin toimitustapa. Jos tilaisuuteen on sähköpostilippuvaihtoehto tarjolla, niin siitä kerrotaan toimitustavan valinnan yhteydessä. Sen lisäksi että sähköpostilippu toimitetaan sähköpostitse niin sen voi myös aina ladata omilta sivuilta Lippupalvelun verkkokaupassa. Sivu löytyy täältä
Jokaiseen tilaisuuteen ei välttämättä ole sähköpostilippua (TicketFast) toimitustapana.


K: Varasin lipun verkkokaupasta ja valitsin lunastustavaksi noudon. Mistä lippu tulee lunastaa ja mihin mennessä?

V: Liput pitää lunastaa mistä tahansa Lippupalvelun lippukaupasta tai R-kioskilta varausvahvistuksessa mainittuun aikaan mennessä.


K: Tilasin tänään 21.6. lipun esitykseen 7.7. verkkokaupan kautta. Valitettavasti saavun vasta 2.7. Suomeen, niin että on mahdotonta lunastaa lippu 28.6. mennessä R-kioskilta. Olisiko mahdollista lunastaa lippu vasta 2.7. tai myöhemmin?

V: Lippujen varausaika on aina viikko kun liput varataan Lippupalvelun verkkokaupasta. Mikäli tänä aikana on kuitenkin estynyt lunastamaan liput, tulisi varauksesta olla yhteydessä Lippupalvelun maksulliseen puhelinpalveluun (minuuttiveloituksellinen 0600 10 800 jolloin puhelunhinta on 1,96€/min+pvm tai kertamaksullinen 0600 10 0202 jolloin puhelun hinta on 6,79€/puhelu+pvm ), joka voi mahdollisesti antaa muutaman lisäpäivän lippulunastukseen.


K: Olen varannut ja maksanut neljä lippua 13.7. mutten ollut saanut tulostetuksi  lippuja. Missä vika?


V: Sähköpostilippu voidaan aina tulostaa uudelleen ”omilta sivuilta” osoitteesta www.lippupalvelu.fi. Ottakaa yhteyttä Lippupalveluun osoitteeseen feedback@lippupalvelu.fi jos maksutapahtuman kanssa on ollut ongelmia.
 

K: Tilasin oopperalippuja ja valitsin toimitustavaksi TicketFastin. Tulostettuani liput sähköpostistani huomasin lipputietojen olevan puutteelliset. Mitä teen?

V: Tarkista että sinulla on vaadittu versio Acrobat readerista. Jos tämä ei auta niin tulosta liput ”omilta sivuilta” uudelleen joka löytyy täältä. Jos tämäkään ei vielä auta niin ota yhteyttä Lippupalveluun osoitteeseen feedback@lippupalvelu.fi.


K: Olen kadottanut salasanani, jos sitä on ollutkaan. Olen yrittänyt saada uutta salasanaa lähettäen viestin, koneeni väittää lähettäneensä viestin, mutta sähköpostia ei ole tullut. Samalla tulee koneelta ilmoitus: suojatakseen tietokoneesi sivulle pääsy estettiin...


V: Rekisteröitykää verkkokauppaan uudelleen osoitteessa www.lippupalvelu.fi. On hyvin todennäköistä että ette ole tehnyt sitä aikaisemmin. Varoituksen voitte sulkea.


K: Varasin vahingossa lipun 2.7. esitykseen vaikka se pitikin tilata 12.7. esitykseen. Kuinka voin vaihtaa lipun oikeaan esityspäivään?

V: Soittakaa Lippupalvelun maksulliseen puhelinpalveluun (minuuttiveloituksellinen 0600 10 800 jolloin puhelunhinta on 1,96€/min+pvm tai kertamaksullinen 0600 10 0202 jolloin puhelun hinta on 6,79€/puhelu+pvm ) ja teette muutoksen siellä.


K: Tilasin ja lunastin vahingossa lipun 2.7. esitykseen vaikka se pitikin tilata 12.7. esitykseen. Kuinka voin vaihtaa lipun oikeaan esityspäivään?


V: Kuten Savonlinnan Oopperajuhlien myyntiehdoissa mainitaan, pääsylippuja ei lunasteta takaisin tai vaihdeta. Tästäkin syystä tulee varaus tarkistaa ennen kuin hyväksytte sen. Lippuvaihtoja ja lunastuksia teemme vain force majeure -tapauksissa jolloin veloitetaan lippujen vaihto-/takaisinostokulut sekä toimitusmaksun.